Diyete Başlarken Sonuca Ulaşmak İçin Uygulamanız Gereken Püf Noktalar

Diyet yalnızca fiziksel görünüm için değil, sağlık için de gereklidir. Sağlıklı bir şekilde kilo vermek için kişiye özel diyetler uygulanması gerekiyor. Sağlıklı ve etkili bir şekilde zayıflamak istiyorsanız dikkat etmeniz gereken birkaç nokta var.  Bu noktalar hem diyet yapmayı kolaylaştırır, hem de diyete bağlılık süresini arttırır. Diyete başlarken dikkat edilmesi gerekenleri sizler için derledik.

Kaynak: https://www.yenikadin.com/diyete-basl…

Beslenme ve diyet uzmanı Yeşim Özcan, diyetinizin pazartesi başlayıp salı bitmemesi, sürdürülebilir olması için, diyete başlarken dikkat etmeniz gereken 6 kuralı sıraladı, önemli uyarılar ve önerilerde bulundu.

Acıbadem Bodrum Tıp Merkezi Beslenme ve Diyet Uzmanı Yeşim Özcan, sürdürülebilir olmayan, sağlığa ciddi zararlar verebilen şok diyetler yerine; hem sürdürülebilir olan, hem de sağlıklı kilo vermeyi sağlayan, ‘parmak izi’ gibi kişiye özel diyetler uygulanması gerektiğini vurguluyor. Yeşim Özcan ‘Amacınız; ideal kilonuza kavuşmaya çalışırken, hayatınızda doğru ve kalıcı beslenme davranışı geliştirebilmek olsun. Bazı kurallara dikkat ederek bunu gerçekleştirmek mümkün. Bir davranış yaptıkça kalıcı hale gelir. Diyetisyeninizle size özel doğru yöntemi bulup, keyifle beslenip sağlıklı kilo vermek zor değil’ diyor.

1. Yenikadın’a göre ilk olarak hedef kilonuzu belirleyin ve ideal kilonuza sabırla adım adım ilerleyin.

Kendinizi bu diyet serüvenine hazırlarken bir anda yüklü bir diyet programa girmeyin. Diyete başlamadan önce hedef kiloyu belirlemek, amacınıza daha emin adımlarla ilerlemenizi sağlar. İlk aşama için daha küçük ve gerçekçi kilo hedefleri belirleyin. Mesela 10 kilo verme hedefiniz varsa, öncelikli olarak 3 kilo vermeyi deneyin. Hedefinizi yavaş yavaş arttırın. Böylece bu durum sizi motive edecek, koyduğunuz hedef hem ulaşılabilir hem de sağlıklı kalabileceğiniz bir hedef olacaktır. Bu da strese girmeden etkili sonuçlar almanızı sağlar.

2. Kendinize uygun, en doğru diyet yöntemini belirleyin.

Diyet programları denildiğinde genelde internetten veya çevremizde anlatılan hızlı, şok ve geçici diyet programları aklınıza gelebilir. Ama sağlıklı bir şekilde kilo vermek istiyorsanız bir uzman tarafından size özel diyet programı yazılmalıdır. Size özel tetkikler yapıldıktan sonra beslenme programı oluşturulması gerekir. Yapacağınız şey çok basit; bir diyetisyen ile görüşüp; beslenme şeklinizi, yaşamınızı, çalışma saatlerinizi detaylı konuşmak.

3. Hızlı kilo vermeyi vadeden, şok diyetlerden uzak durun.

Kilo vermek için genellikle herkes kısa süreli şok diyetleri yapmayı tercih ediyor. Ancak şok diyetler sağlığa zarar veriyor ve diyet yapmayı bıraktıktan sonra verdiğiniz kiloları tekrar almanıza sebep oluyor. Parmak iziniz gibi beslenmeniz de size özel planlanmalı. Kilo vermek ve sağlıklı zayıflamak istiyorsanız kısa süreli şok diyetler yerine bir uzmanın size özel hazırladığı, vücudunuza uygun bir diyet ve egzersiz programını uygulamanız gerekir. Sağlıklı beslenmeyi ve sağlıklı yaşamayı alışkanlık haline getirdiğinizde fazla kilolarınızdan kurtulmanız da kolaylaşır.

4. Diyet yapmaya karar vermenin bir süreç, diyetin bambaşka bir süreç olduğunu bilin ve kendinize hazır olup olmadığınızı sorun.

Yaşam değişikliklerinden etkilenen biriyseniz, kilo verme sürecinin aksaması sizi daha çok strese sokuyorsa, daha sakin ve doğru bir dönemi bekleyebilirsiniz. Diyete başlarken yapmanız gereken ilk şey hazır olup olmadığınızı anlamak. Eğer kendinizi hazır hissetmiyorsanız illa ki diyete başlamak zorunda değilsiniz. Hatta böyle yoğun bir dönemde kendinizle de ilgilenmek size çok iyi gelebilir.

5. Diyete başlangıç için kendinize haftalık hedefler koyun.

Günlük içmeniz gereken kadar su için. Her gün en az 7 saat uyuyun. Tatlı, şekerli, hamur işi gibi kilo almanıza sebep olan her ne varsa miktarını yarıya düşürün ve haftada en az 3 saat mutlaka yürüyün. Sadece bu 4 maddeyi değiştirmeye başladığınızda bile karşınızda büyük bir mesele haline gelen kilo verme süreciniz kolaylaştığını göreceksiniz. Bu adımları yaparken not tutmak sizi daha da motive edebilir.

6. Ödül ve ceza uygulamasından kaçının.

Ödül öğünü ve ceza uygulaması asla yapmamalısınız. Beslenme ve Diyet Uzmanı Yeşim Özcan ‘Bu hafta çok güzel kilo vermişim, o zaman kendimi ödüllendireyim. Ya da ‘hiç kilo veremedim. Bu hafta hiç kaçamak yapmamalıyım’ türünde ödül ve ceza yöntemlerinden kaçının. Bu sizi uzun vadede mutsuz edip motivasyonunu azaltır ve kilo olarak geri döner. Bunun önüne geçmek için ödül, ceza sisteminden çıkıp, porsiyon kontrolü ile tanışabilirsiniz. Hangi besin ne yerine geçer? İçerik planlamasını nasıl yapmalıyım vb konularda diyetisyeninizden destek alabilirsiniz’ diyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir